Oticon Insight

Vi engagerer os i hørespecialistens arbejde

Læsetid: 5 min.
12-02-20

I begyndelsen af februar løftede vi sløret for et fornyet Oticon brand og helt nyt pay-off: life-changing technology. Det sker i takt med nye teknologiske gennembrud inden for høreapparatbranchen samt nye brugerbehov og -trends. Jan Kofoed, Global Marketing Director i Oticon, fortæller, hvad det nye brand betyder for hørespecialisten og for brugeren.

Høreapparatindustrien udvikler sig hastigt. Med nye teknologiske gennembrud samt en befolkning, der i gennemsnit bliver ældre*, ser vi generelle trends og nye brugerbehov. For at kunne forstå disse behov bedre – både hos hørespecialisten og hos høreapparatbrugeren – er det vigtigt, at Oticon følger med tiden. Derfor har vi fornyet vores brand. Life-changing technology afspejler i ét Oticons førende position inden for teknologien og den grundlæggende omsorg for mennesker med høretab, som har været en drivkraft, lige siden Hans Demant grundlagde virksomheden i 1904.

 

> Gik du glip af artiklen om det nye brand, så klik her

 

Hvad betyder det for hørespecialisten?

Jan Kofoed, Global Marketing Director i Oticon, har sammen med sit team arbejdet med udviklingen af det nye Oticon brand, der også har stor betydning for hørespecialisten. ”Det nye Oticon brand er noget, som vores kunder skal opleve og mærke – i højere grad end at læse om det. Med vores opdaterede brand kan vores kunder trygt stole på, at de i Oticon har en målrettet og ambitiøs samarbejdspartner. Vi engagerer os i hørespecialisternes arbejde, for vi tror på, at den bedste brugeroplevelse går gennem hørespecialisten. Nogle synes, at høreapparater bør være som briller, der sælges over disken, men vi fastholder vores overbevisning: hørespecialisten spiller en afgørende rolle. Alle de spørgsmål, som en ny høreapparatbruger har, er bedst besvaret af vores hørespecialister,” understreger Jan Kofoed.

 

Brugeren er stadig i centrum

Selvom vi er gået væk fra det gamle pay-off People First, så er den menneskelige omsorg stadig meget til stede i alt, vi laver i Oticon – fra måden vi forsker i høretab på til udviklingen af nye høreapparater.

”Hvis ikke vi forstår brugeren og de udfordringer, der kan være, når man mister hørelsen og skal bruge høreapparat, så kan vi ikke hjælpe. Vi forsker konstant i at forstå brugeren og hvordan hjernen omdanner lyd til mening. Det er den viden, vi sidenhen bruger, når vi rykker grænserne med nye teknologier. Teknologier vi kan dokumentere virker. Vi ved, at det kan være udfordrene at få høreapparater, da der er mange nye ting at vænne sig til. I Oticon arbejder vi for at gøre rejsen lettere og give brugerne let adgang til de informationer eller råd, de efterspørger. Så brugeren er med i alt, vi laver i Oticon. Det er et nøgleelement, når vi taler om life-changing,” afslutter Jan Kofoed.

 

 

*Kilde: World Health Organization (2018 og 2019)