Få hjælp med
Oticon RemoteCare

Oticon RemoteCare giver dig mulighed for at holde en virtuel konsultation med udvalgte brugere, hvor du kan justere deres høreapparater online.

På denne side kan du få hjælp til at vurdere brugernes egnethed og forberede en session, se fejlfindingstips og læse ofte stillede spørgsmål.

 

video-about-oticon-remotecare

  • Kandidattjekliste

    Udfyld kandidatundersøgelsen

    Vurder undersøgelsen

    Gå til sektion

  • Konfigurer brugeren (personligt)

    Opsæt din høreklinik

    Gå til sektion

  • Læs de bedste praksisser

    Log ind og start sessionen

    Tjek, at brugeren er klar

    Gennemfør sessionen

    Afslut sessionen

    Gå til sektion

  • Under sessionen

    Hvis en session slutter

    Gå til sektion

Find brugsanvisning og kandidatscoringskort. 
Gå til downloadcenter

 

Nyttige links til brugeren - Hjælp brugeren med at komme godt i gang

Brugsanvisning til appen for iPhone og iPad
Brugsanvisning til appen for Android
Brugerens forberedelsestjekliste
Supportside for høreapparatbrugere

 

Oticon RemoteCare er til udvalgte brugere, så det er vigtigt at evaluere hver persons egnethed, før du beslutter dig for at tilbyde dem en aftale via appen.

  • > Kandidattjekliste

    Dette er en tjekliste med kriterier, som brugeren skal opfylde for at kunne bruge Oticon RemoteCare.

     

    Brugeren skal:

     

    1. Være mindst 18 år gammel

    2. Have en aktiv e-mailadresse

    3. Have kompatible høreapparater. Se kompatible høreapparater

    4. Have adgang til trådløst internet med en båndbredde på mindst 1/1 Mbit/sek

    5. Have en iPhone eller iPad, der kører iOS 12.0 eller nyere. Have en kompatibel Android, der kører OS 8.0 eller nyere. Se kompatible enheder

    6. Brugeren skal kunne:

    Bruge apps på en iPhone, modtage/sende e-mails og vide, hvordan man opretter forbindelse til wi-fi.

  • > Vurder undersøgelsen

    Du vurderer hver brugers egnethed ved hjælp af Oticon RemoteCares kandidatscoringskort.

    Download Oticon RemoteCares kandidatscoringskort

     

    Er brugeren egnet til Oticon RemoteCare?

    Gå til Konfigurer brugeren (personligt)

  • > Konfigurer brugeren (personligt)

    Det er vigtigt at sikre, at du får hver bruger oprettet og klar, mens de er sammen med dig i din høreklinik.

    Vi anbefaler følgende trin for at sikre, at brugeren er konfigureret til brug af Oticon RemoteCare:

     

    Materialer til brugeren

    Udskriv og giv følgende materiale til brugeren:

     

    Oticon RemoteCare App - brugsanvisning iPhone og iPad

    Oticon RemoteCare App - brugsanvisning Android

      

    Desuden skal du introducere brugeren for Oticon RemoteCares supportwebside til høreapparatbrugere

     

    iPhone, iPad eller Android-enhed og app

    Konfigurer Oticon RemoteCare App på brugerens iPhone, iPad eller Android-enhed og tilslut høreapparaterne.

     

     

     Sørg for:

    • Noter brugerens e-mailadresse (husk at kontrollere, at e-mailadressen er den samme, som brugeren anvender til at logge ind på appen)

    • Udfør et hurtigt Oticon RemoteCare-besøg og vis dem, hvordan man bruger Oticon RemoteCare App

    • Planlæg en tid til den første Oticon RemoteCare konsultation

  • > Opsæt din høreklinik

    Tekniske krav

    • PC-kamera eller eksternt kamera (webcam)

    • Mikrofon og højttalere eller headset

    • Internet med en anbefalet minimumshastighed på 1/1 Mbit/s

    • E-mailkonto

     

    Aktiver Oticon RemoteCare i Oticon Genie 2

    1. Opret en Oticon RemoteCare-konto: Åbn Oticon invitations-e-mailen fra RemoteCare, der blev sendt af Oticon RemoteCare Service, og følg vejledningen

    2. Tænd for 'REMOTECARE'

     

    Vær forberedt

    Sørg for, at følgende krav er opfyldt, før du bruger Oticon RemoteCare:

    • Opsæt videoen, så der er så få visuelle distraktioner for brugeren som muligt (hvis det kan lade sig gøre, så undgå vinduer og områder med meget trafik)

    • Vælg et stille sted med så få hørbare distraktioner som muligt

    • Sørg for, at alle tekniske krav er opfyldt

  • > Trin 1: Læs de bedste praksisser

    • Sørg for, at computerens kamera, mikrofon og højttaler virker

     

    • Placer dig selv tæt på mikrofonen for at opnå den bedste lydkvalitet (brug af headset anbefales)

     

    • Undgå at rode rundt med papirer under sessionen, da dette kan påvirke lydkvaliteten negativt

     

    • Placer dig selv foran kameraet, så brugeren tydeligt kan se dit ansigt og dine læber

     

    • Tal klart og tydeligt og tjek regelmæssigt med brugeren, at der ikke er problemer med forbindelsen eller lyden

     

    • Brug din kliniske vurdering til at bestemme, om brugeren skal komme ind på klinikken for at få deres problemer løst

  • > Trin 2: Log ind og start sessionen

    På tidspunktet for konsultationen skal du åbne Genie 2 og vælge brugerens fil.

     

    1. Skift for at tænde for Oticon RemoteCare.

     

    2. Indtast dine hørespecialist-legitimationsoplysninger og klik på 'LOG IND'.

     

    genie-2_remotefit_log-in2

     

     

    3. Indtast brugerkontooplysninger og tryk på 'FORTSÆT'.

     

    4. Når brugeren er i det virtuelle venteværelse, skal du klikke på 'START EN AFTALE', når du er klar.

     

    Bemærk: Det er kun muligt at starte en session, når brugeren allerede er til stede/har startet en aftale.

     

    account-details-and-login-v2

     

     

    Brug RemoteCare Communicator til at kommunikere med brugeren

    a) Aktiverer tekstbeskeder og kommunikation via lyd og video mellem dig og brugeren

     

    b) Statusindikatorer for høreapparaterne

     

    c) Aktiver/deaktiver kamera

     

    d) Tænd/sluk for mikrofon

     

    e) Opdater video

     

    step4-b-v2

     

     

    Har du problemer?

    Gå til fejlfinding - Under sessionen

  • > Trin 3: Tjek, at brugeren er klar

    Sørg for, at brugeren tydeligt kan se og høre dig.

     

    Sørg for, at brugeren har gennemgået forberedelsestjeklisten for brugere. Brugerens forberedelsestjekliste

     

    Spørg brugeren: 

    • Har de sat nye batterier i høreapparatet? Hvis det er genopladelige høreapparater, er de ladet helt op? Har de en oplader i nærheden?

    • Har de fuldt opladet deres iPhone, iPad eller Android?

    • Evaluer den generelle oplevelse med deres høreapparater

    • Evaluer, om brugerens behov kan opfyldes ved hjælp af Oticon RemoteCare App (fx ved behov for otoskopi)

     

    Gå til fejlfinding - Under sessionen

  • > Trin 4: Gennemfør sessionen

    1. Klik på 'FORBIND' for at finde og oprette forbindelse til brugerens høreapparater. Statusindikatorerne bliver grønne, når høreapparaterne er tilsluttet. Bemærk venligst, at forbindelsesprocessen kan tage op til flere minutter. Hvis der opstår en kommunikationsfejl, skal du gå til skærmen 'FAMILIE' eller 'VALG' og tilslutte høreapparaterne. Når forbindelsen er tilsluttet, skal du fortsætte til 'TILPASNING'.

     

    Høreapparaternes forbindelsesstatus angives tre steder:

    a) Forbindelseslinje

    b) Oversigt over Oticon RemoteCare Connection

    c) Oticon RemoteCare Communicator

     

    remote_fit_for_page_12-v2

     

    2. Tilpas brugerens høreapparater, som du normalt ville gøre det, hvis det er nødvendigt.

     

    3. Klik på 'UPLOAD' for at uploade de nye indstillinger til høreapparaterne.

     

    4. Når alle ønskede ændringer er foretaget, skal du klikke på 'AFBRYD FORBINDELSE'. Høreapparaterne afbrydes fra Genie 2 og genstartes.

     

    Bemærk: Du kan også afbryde høreapparaterne fra skærmen AFSLUT TILPASNING.

     

    5: Gå til skærmen AFSLUT TILPASNING, klik på 'GEM OG AFLUT'/'GEM OG GÅ TIL BRUGERENS TRIN' for at gemme og afslutte sessionen med brugeren.

     

    step5-end-v2

     

    Gå til fejlfinding - Under sessionen

  • > Trin 5: Afslut sessionen

    • Informer brugeren om, at det er dig, der skal afslutte og afbryde sessionen for at sikre, at alle nødvendige ændringer er blevet foretaget og gemt.

     

    • Gå til skærmen AFSLUT TILPASNING, klik på 'GEM OG AFLUT'/'GEM OG GÅ TIL BRUGERENS TRIN' for at gemme og afslutte sessionen med brugeren.

     

     

    Gå til fejlfinding - Hvis en session slutter

  • > Jeg kan ikke se mig selv i Genie 2 (brugeren kan heller ikke se dig)

    • Sørg for, at du ikke har deaktiveret kameraet i RemoteCare Communicator

     

    • Sørg for, at kameraet ikke er tildækket

     

    • Sørg for, at dit kamera er angivet som standardenhed i Windows, inden du åbner Genie 2. Dette gøres i Window Device Manager. Genstart Genie 2, hvis du har foretaget ændringer efter åbning af Genie 2

     

    • Opdater videoen ved at trykke på videoopdateringsknappen i øverste højre hjørne af RemoteCare Communicator

     

    • Sørg for, at der ikke kører andre programmer, der bruger video (fx Skype). Luk det andet program og genstart Genie 2

  • > Min egen videokvalitet er meget dårlig

    Dette har med dit webcams kvalitet at gøre. Hvis kvaliteten er dårlig, kan du overveje at opgradere dit webcam.

  • > Brugerens videokvalitet er meget dårlig

    Enten har brugeren en uploadbåndbredde, der er lavere end det anbefalede minimum på 1/1 Mbit/s, eller også har du en downloadbåndbredde, der er lavere end det anbefalede minimum på 1/1 Mbit/s.

     

    Hvis videokvaliteten er meget dårlig, skal du bede brugeren om at deaktivere video. Deaktiver derefter din egen video og fortsæt besøget ved hjælp af lyd og chat.

  • > Jeg kan kun se mig selv i Oticon Genie 2, der er ingen video-/lydstreaming fra brugeren

    • Sørg for, at brugeren ikke har deaktiveret videofunktionen i appen

     

    • Opdater videoen ved at trykke på videoopdateringsknappen i øverste højre hjørne af RemoteCare Communicator

     

    • Sørg for, at brugeren har tilladt RemoteCare App at bruge video. Dette kan kontrolleres i Indstillinger > RemoteCare

     

    • Sørg for, at brugeren har tilladt RemoteCare App at bruge kameraet:

     

    iPhone og iPad: Dette kan kontrolleres i Indstillinger > RemoteCare
    Android: Dette kan kontrolleres i Indstillinger > Apps > Tilladelser > RemoteCare 

     

    Yderligere krav til Android: 

    • Sørg for, at brugeren har Google Chrome aktiveret

    • Sørg for, at brugeren har strømsparetilstanden sat til 'Fra’

     

    Bemærk: Ændring af indstillinger under et besøg vil genstarte Oticon RemoteCare App.

  • > Jeg kan ikke høre brugeren/ingen lyd fra brugeren

    • Sørg for, at højttalervolumen og computerens lyd ikke er slået fra

     

    • Sørg for, at brugeren har tilladt, at Oticon RemoteCare App bruger mikrofonen

     

    iPhone og iPad: Dette kan kontrolleres i Indstillinger > RemoteCare

    Android: Dette kan kontrolleres i Indstillinger > Apps > Tilladelser > RemoteCare

     

    Bemærk: Ændring af indstilling under besøget genstarter Oticon RemoteCare App

  • > Oticon Genie 2 kan ikke oprette forbindelse til brugerens høreapparater (kommunikationsfejl)

    • Sørg for, at brugeren har fulgt retningslinjerne for forberedelsen af besøget (Bluetooth tændt, høreapparater parret/forbundet med iPhone, iPad eller Android, fuldt batteriniveau osv.)

     

    • Gå til skærmen 'FAMILIE' eller 'VALG' og tilslut høreapparatet(erne). Når du er tilsluttet, fortsæt til 'TILPASNING’

     

    • Hvis problemet fortsætter, skal I begge genstarte aftalen. Brugeren: Sluk for din iPhone, iPad eller Android og genstart din iPhone, iPad eller Android igen. Åbn derefter Oticon RemoteCare App og gå ind i aftalen igen. Hørespecialist: Luk Oticon Genie 2 og genstart appen. Start derefter sessionen igen.

  • > Oticon Genie 2 spørger, om jeg vil bruge indstillingerne fra høreapparaterne eller Oticon Genie 2, men indstillingerne burde være ens

    Hvis indstillingerne blev uploadet korrekt til høreapparaterne, men noget gik galt i Oticon Genie 2, vil de ændrede indstillinger blive gemt i høreapparateerne, men ikke i Oticon Genie 2. Dette vil medføre en pop-up ved det følgende besøg, der informerer dig om en fejlindstilling.

     

    Du bør altid vælge indstillingerne for høreapparaterne i denne pop-up, medmindre du er sikker på, at du har foretaget ændringer i Oticon Genie 2, der er gemt i Oticon Genie, men som endnu ikke er blevet uploadet til høreapparaterne.

  • > Sessionen ophørte pludseligt uden en fælles aftale med brugeren

    Prøv at forbinde til sessionen igen for at få en fælles aftale med brugeren. Hvis brugeren afbrød opkaldet, skal du vente på, at han eller hun forbinder sig igen, hvis du forventer, at han eller hun vil forsøge at forbinde sig igen.

    I begge tilfælde er høreapparaterne OK og kan bruges. Indstillingerne fra sidste upload (eller den indledende tilpasning, hvis du ikke har uploadet nogen indstillinger) er i høreapparaterne.

     

    Prøv at oprette forbindelse til aftalen igen. Hvis du ikke kan genoprette forbindelsen, skal du kontakte brugeren og lave en ny aftale.

  • > Det virker som om, høreapparaterne er i stykker, og brugeren kan ikke længere bruge høreapparaterne

    Bed brugeren om at:

     

    • Kontrollere, at Bluetooth er aktiveret

     

    • Kontrollere, at høreapparaterne har fuldt batteriniveau. Sørg for, at der er isat nye batterier. Hvis genopladelige: Kontroller, at høreapparaterne er fuldt opladet

     

    • Sørg for, at høreapparaterne (hvis det er relevant, både V og H) er parret med iPad eller iPhone

     

    • Genstart Oticon RemoteCare App igen. Gå til ”Tilslut høreapparaterne”

     

    • Hvis gendannelsesfunktionen starter i appen, skal du følge vejledningen i appen

     

    Hvis høreapparaterne stadig lader til at være i stykker, og brugeren ikke længere kan bruge høreapparaterne, gælder standardgarantien og returpolitikken for høreapparaterne.

Oticon RemoteCare administrationportal

Gå til portal