Få hjælp til
Oticon RemoteCare

Oticon RemoteCare giver dig mulighed for at gennemføre en virtuel konsultation med udvalgte brugere, hvor du kan fjerntilpasse deres høreapparater.

På denne side kan du få hjælp til at vurdere brugernes egnethed og forberede en session, se problemløsningstips og læse ofte stillede spørgsmål.

 

Du kan også downloade en vejledning her.

 

video-about-oticon-remotecare

  • Kandidattjekliste

    Gennemfør kandidatundersøgelsen

    Giv undersøgelsen en score

    Gå til afsnit

  • Opsæt din bruger (personligt)

    Opsæt din klinik

    Gå til afsnit

  • Læs god skik og brug

    Log ind og start sessionen

    Kontroller brugerens parathed

    Gennemfør sessionen

    Afslut sessionen

    Gå til afsnit

  • Under sessionen

    Hvis en session afsluttes

    Gå til afsnit

  • Download evalueringsundersøgelsen

    Hvad kan du forvente

    Gå til afsnit

Find brugsanvisninger, tjeklister, scoringsark og evalueringsark 
Gå til downloadcentret

 

Nyttige links for brugeren - Hjælp brugeren med at komme i gang

App-brugsanvisning
Brugerforberedelsestjekliste
Supportwebsted for høreapparatbrugere

 

Oticon RemoteCare er til udvalgte brugere, så det er vigtigt at evaluere hver persons egnethed, før du tilbyder dem en fjernkonsultation

  • > Kandidattjekliste

    Dette er en tjekliste over kriterier, som hver bruger skal opfylde for at kunne bruge Oticon RemoteCare.

     

    Brugeren skal:

     

    1. Have et symmetrisk høretab, gennemsnitlig ≤ 70 dB HL af de tre frekvenser 500, 1000 og 2000 Hz

    2. Være ≥ 18 år gammel

    3. Kunne kommunikere med hørespecialisten på et fælles sprog

    4. Have en aktiv e-mailadresse

    5. Have Oticon Opn™- eller Oticon Siya- høreapparater

    6. Have adgang til trådløst internet med en minimum båndbredde på 1/1 Mbit/s

    7. Have en iPhone-model, fra iPhone 5s op til iPhone X, samt iOS-version 11.0 eller nyere

    8. Have et Apple-id og -adgangskode

    9. Opfylde de følgende påkrævede mobilenhedsfærdigheder:

    Brugeren bruger apps på sin iPhone, modtager/sender e-mails og ved, hvordan man opretter forbindelse til Wi-Fi

     

    Download Oticon RemoteCare-kandidattjeklisten

  • > Gennemfør brugerkandidatundersøgelsen

    Download brugerkandidatundersøgelsen og få brugeren til at gennemføre den.

     

    Download brugerkandidatundersøgelsen

     

    Brugeren kan gennemføre Oticon RemoteCare-kandidatundersøgelsen hjemme, i venteværelset eller der hvor det passer ind i din arbejdsgang.

  • > Giv undersøgelsen en score

    Du vurderer hver brugers egnethed baseret på brugerens score i undersøgelsen og vedkommendes grad af høretab ved hjælp af Oticon RemoteCare-kandidatscoringsarket.

    Download Oticon RemoteCare-kandidatscoringsarket

     

    Er brugeren egnet til Oticon RemoteCare?

    Gå til Opsæt din bruger (personligt)

  • > Opsæt din bruger (personligt)

    Det er vigtigt at sikre, at hver bruger oprettes og klargøres, mens de er hos dig på klinikken.

    Vi anbefaler følgende trin for at sikre, at brugeren er konfigureret til brug af Oticon RemoteCare:

     

    Materialer til deling

    Udskriv og giv følgende materialer til brugeren:

     

    Brugsanvisning til Oticon RemoteCare-appen

    Brugerforberedelsestjekliste til Oticon RemoteCare

     

    Introducér desuden brugeren til Oticon RemoteCare-supportsiden for høreapparatbrugere 

     

    iPhone og app

    Opsæt Oticon RemoteCare-appen på brugerens iPhone.

    Vis brugeren, hvordan man:

    1. Tilslutter Bluetooth®

    2. Parrer sin iPhone med høreapparaterne 

     

     Sørg for at:

    • Notere brugerens e-mailadresse (husk at kontrollere, at e-mailadressen er den samme som bruges til at logge ind på appen)

    • Gennemgå kort Oticon RemoteCare og vis brugeren, hvordan man bruger Oticon RemoteCare-appen

    • Planlæg den første Oticon RemoteCare-konsultation

  • > Opsæt din klinik

    Tekniske krav

    • PC-kamera eller eksternt kamera (webcam)

    • Mikrofon og højtalere eller headset

    • Wi-Fi med en anbefalet hastighed på 1/1 Mbit/s

    • E-mailkonto

     

    Aktiver Oticon RemoteCare i Genie

    1. Opret en Oticon RemoteCare-konto: Åbn Oticon RemoteCare-invitationsmailen, som du har modtaget fra din lokale repræsentant, og følg instruktionerne

    2. Gå til Preferences > Edit preferences > Customise Software section > Oticon RemoteCare-fanen

    3. Vælg TURN ON Oticon RemoteCare

     

    Indstil dit trin

    Sørg for, at følgende krav er opfyldt, før du bruger Oticon RemoteCare:

    • Konfigurer videoen, så der er minimal visuel distraktion for brugeren (undgå om muligt vinduer og travle trafikale områder)

    • Vælg en stille placering, der sikrer, at der er minimal hørbar distraktion

    • Sørg for, at alle tekniske krav er opfyldt

  • > Trin 1: Læs god skik og brug

    • Kontrollér, at computerens kamera, mikrofon og højttalere fungerer

     

    • Gå tæt på mikrofonen for at opnå den bedste lydkvalitet (headset anbefales)

     

    • Undgå at flytte på eller rode med papir under sessionen, da dette kan påvirke lydkvaliteten negativt

     

    • Placer dig foran kameraet, så brugeren tydeligt kan se dit ansigt og læber

     

    • Tal klart og tydeligt, og kontroller af og til at brugeren kan høre dig for at sikre, at der ikke er problemer med forbindelsen eller lyden

     

    • Brug din kliniske vurdering til at afgøre, om brugeren skal komme ind på klinikken for at adressere vedkommendes problemer

  • > Trin 2: Log ind og start sessionen

    På konsultationstidspunktet skal du åbne Genie 2 og vælge brugerens fil.

     

    1. Slå Oticon RemoteCare til.

     

    2. Indtast dine hørespecialistoplysninger og tryk på ‘SIGN IN’.

     

    genie-2_remotefit_log-in2

     

     

    3. Indtast brugerens kontooplysninger og tryk på ‘CONTINUE’.

     

    4. Når brugeren er i det virtuelle venteværelse, skal du klikke på ‘START AN APPOINTMENT’, når du er klar.

     

    Bemærk: Det er kun muligt at starte en session, når brugeren allerede er til stede/har startet en konsultation.

     

    account-details-and-login

     

     

    Brug RemoteCare Communicator til at kommunikere med brugeren

    a) Aktiverer tekstbeskeder og kommunikation via lyd og video mellem dig og brugeren

     

    b) Høreapparatets statusindikatorer

     

    c) Aktiver/deaktiver kamera

     

    d) Mute/unmute mikrofon

     

    e) Genopfrisk video

     

    step4-b

     

     

    Problemer?

    Gå til problemløsning – Under sessionen

  • > Trin 3: Kontroller brugerens parathed

    Sørg for, at brugeren kan se og høre dig klart og tydeligt

     

    Sørg for, at brugeren har gennemgået brugerforberedelsestjeklisten.

     

    Spørg brugeren:

    • Er brugen af Oticon RemoteCare-appen forløbet problemfrit?

    • Har vedkommende skiftet høreapparatbatterierne?

    • Har brugeren opladet eller tændt sin iPhone?

    • Evaluer den generelle erfaring med brugerens høreapparater

    • Vurder, hvorvidt brugerens behov ikke kan opfyldes ved hjælp af Oticon RemoteCare-appen (f.eks. behov for otoskopi) 

     

    Gå til problemløsning – Under sessionen

  • > Trin 4: Gennemfør sessionen

    1. Klik på 'CONNECT' for at finde og oprette forbindelse til brugerens høreapparater. Statusindikatorerne bliver grønne, når høreapparaterne er tilsluttet. Bemærk venligst, at forbindelsesprocessen kan tage op til flere minutter.

     

    Forbindelsesstatussen for høreapparaterne er angivet tre steder:

    a) Tilslutningsbjælke

    b) Oticon RemoteCare-tilslutningsoversigt

    c) Oticon RemoteCare Communicator

     

    remote_fit_for_page_12

     

    2. Tilpas brugerens høreapparater, som du normalt ville gøre, hvis det er nødvendigt.

     

    3. Klik på ‘UPLOAD’ for at uploade nye indstillinger til høreapparaterne.

     

    4. Når alle de ønskede ændringer er foretaget, skal du klikke på 'DISCONNECT'. Høreapparaterne afbrydes fra Genie 2 og genstartes.

     

    Bemærk: Du kan også afbryde høreapparaterne fra skærmbilledet 'END FITTING'.

     

    5: Gå til skærmbilledet 'END FITTING' og klik på 'SAVE AND EXIT' / 'SAVE AND GO TO CLIENT STEP' for at gemme og afslutte sessionen med brugeren.

     

    step5-end

     

    Gå til problemløsning – Under sessionen

  • > Trin 5: Afslut sessionen

    • Informer brugeren om, at det er dig, der afslutter og afbryder sessionen, for at sikre, at alle nødvendige ændringer er blevet foretaget og gemt.

     

    • Gå til skærmbilledet 'END FITTING' og klik på 'SAVE AND EXIT' / 'SAVE AND GO TO CLIENT STEP' for at gemme og afslutte sessionen med brugeren.

     

     

    Gå til problemløsning – Hvis en session afsluttes

  • > Jeg kan ikke se mig selv i Genie 2 (brugeren kan heller ikke se dig)

    • Sørg for, at du ikke har deaktiveret dit kamera i RemoteCare Communicator

     

    • Sørg for, at dit kamera ikke er dækket til

     

    • Sørg for, at dit kamera er angivet som standardenhed i Windows, før du åbner Genie 2. Dette gøres i Windows Enhedshåndtering. Genstart Genie 2, hvis du har foretaget ændringer efter åbning af Genie 2

     

    • Opdater videoen ved at trykke på videoopdateringsknappen i øverste højre hjørne af RemoteCare Communicator

     

    • Sørg for, at ingen andre programmer, der bruger video, kører (f.eks. Skype). Luk det andet program, og genstart Genie 2

  • > Min egen videokvalitet er meget dårlig

    Dette vedrører kvaliteten af dit webcam. Hvis kvaliteten er dårlig, kan du overveje at opgradere dit webcam.

  • > Brugerens videokvalitet er meget dårlig

    Enten har brugeren en uploadbåndbredde lavere end den anbefalede 1/1 Mbit/s, eller også har du en downloadbåndbredde lavere end den anbefalede 1/1 Mbit/s.

     

    Hvis videokvaliteten er meget dårlig, skal du bede brugeren om at deaktivere video. Deaktiver derefter din egen video og fortsæt besøget ved hjælp af lyd og chat.

  • > Jeg kan kun se mig selv i Genie 2, der er ingen video-/lydstream fra brugeren

    • Sørg for, at brugeren ikke har deaktiveret videofunktionen i appen

     

    • Opdater videoen ved at trykke på videoopdateringsknappen i øverste højre hjørne af RemoteCare Communicator

     

    • Sørg for, at brugeren har tilladt RemoteCare-appen at bruge video. Dette kan kontrolleres i Indstillinger > RemoteCare

     

    Bemærk: ændres indstillingen under et besøg genstartes RemoteCare-appen.

  • > Jeg kan ikke høre brugeren/ingen lyd fra brugeren

    • Sørg for, at højttalerens og computerens lydstyrke ikke er slået fra

     

    • Sørg for, at brugeren har tilladt RemoteCare-appen at bruge deres mikrofon. Dette kan kontrolleres i Indstillinger > RemoteCare

     

    Bemærk: ændres indstillingen under besøget genstartes RemoteCare-appen.

  • > Genie 2 kan ikke oprette forbindelse til brugerens høreapparater (kommunikationsfejl)

    • Sørg for, at brugeren har fulgt retningslinjerne for forberedelsen af besøget (høreapparaterne er parret med telefonen, nye batterier, Bluetooth er tændt osv.)

     

    • Gå til familie-/valgskærmen og registrer høreapparaterne før tilslutning.

     

    • Hvis problemet fortsætter, skal I begge to genstarte besøget. Brugeren: Sluk for iPhone og genstart den, og åbn derefter RemoteCare-appen og gå til konsultationen. Hørespecialisten: Luk og genåbn Genie 2, og genstart derefter sessionen.

  • > Genie 2 spørger, om jeg vil bruge indstillinger fra høreapparater eller Genie 2, men indstillingerne skal være de samme

    Hvis indstillingerne er overført til høreapparaterne, men der gik noget galt i Genie 2, gemmes de ændrede indstillinger i høreapparaterne, men ikke i Genie 2. Dette vil medføre en pop-up ved det følgende besøg, hvor du får besked om en fejlmatchning af indstillingerne.

     

    Du skal altid vælge indstillingerne for høreapparater i denne pop-up, medmindre du er sikker på, at du har foretaget ændringer i Genie 2, der er gemt i Genie, men ikke blevet uploadet til høreapparaterne.

  • > Sessionen blev pludselig afsluttet, uden at det var aftalt med brugeren

    Prøv at oprette forbindelse til sessionen igen for at lave en fælles aftale med brugeren. Hvis brugeren afbrød forbindelsen, skal du vente på, at brugeren igen deltager, hvis du forventer, at vedkommende vil forsøge at genoprette forbindelsen.

    I begge tilfælde er høreapparaterne OK og kan bruges. Indstillingerne fra den seneste upload (eller den indledende tilpasning, hvis du ikke har uploadet indstillinger) er i høreapparaterne.

     

    Prøv at oprette forbindelse til konsultationen igen. Hvis du ikke kan genoprette forbindelsen, skal du kontakte brugeren og aftale en ny konsultation.

  • > Høreapparatet virker til at være i stykker, og brugeren kan ikke længere bruge høreapparaterne

    Bed brugeren om at:

     

    • Sørge for at Bluetooth er slået til

     

    • Sørge for at der er isat nye eller opladede batterier

     

    • Sørge for at høreapparaterne (både L og R) er parret med telefonen

     

    • Genstart RemoteCare-appen. Gå til “Connect your hearing aids”.

     

    • Hvis genoprettelsesfunktionen starter i appen, skal du følge vejledningen i appen

     

    Hvis høreapparatet stadig virker til at være i stykker, og brugeren ikke længere kan bruge høreapparaterne, gælder standardgarantien og returretten for høreapparater.