Hjælp med Oticon
RemoteCare App

Oticon RemoteCare App giver dig mulighed for at have en virtuel konsultation med din hørespecialist, hvor de justerer dine høreapparater online.

På denne side kan du få hjælp til at forberede dig på din aftale, se tips til fejlfinding og læse ofte stillede spørgsmål. Du kan også downloade brugsanvisningen: 

Brugsanvisning for iPhone og iPad

Brugsanvisning for Android

 

video-about-oticon-remotecare

  • Systemkrav

    Par din iPhone eller iPad med dine høreapparater*

    Installation af appen

    Opsætning af en konto

    *Gælder kun for iPhone og iPad

    Gå til sektion

  • Checkliste - Før du begynder

    Vigtige ting at huske i løbet af aftalen

    Påbegynd din første aftale

    Tilslutning af din Android til dine høreapparater i appen**

    ** Gælder kun for Android

    Gå til sektion

  • Fejlfinding - Almindelige problemer

    Ofte stillede spørgsmål (FAQ)

    Gå til sektion

  • > Systemkrav - Hvad er nødvendigt for Oticon RemoteCare App?

    • Se, hvilke høreapparater der er kompatible

     

    • Se system- og softwarekravene for din iPhone, iPad eller Android. Se kompatible enheder

     

    • En stabil internetforbindelse: anbefalet minimumshastighed er 1/1 Mbit/s (tjek dette hos din udbyder).

     

    • En e-mailkonto

     

    • Adgang til at downloade apps

     

     

    Yderligere krav til Android: 

     

    • Google Chrome skal være aktiveret

     

    • Energibesparende funktion skal være sat til 'Fra’

  • > Par din iPhone eller iPad med dine høreapparater

    Hvis din iPhone eller iPad ikke allerede er parret med dine høreapparater, skal du følge disse 5 trin:

     

    1: På din iPhone eller iPad skal du gå til Indstillinger > Generelt > Tilgængelighed > Hørelse > MFi-høreapparater

     

    2: Sørg for, at Bluetooth® er tændt (Din iPhone eller iPad vil nu søge efter høreapparaterne).

     

    3: Åbn og luk derefter batteriskuffen på høreapparaterne, så din iPhone eller iPad kan genkende dem.

     

    4: Vælg dine høreapparater, når de bliver tilgængelige.

     

     

    b2c-app-screen-pairing-your-iphone-step-4

     

    5: Bekræft popup-Bluetooth parringsanmodningen ved at klikke på 'Parring'. Hvis det er relevant, gør det for både V og H.

     

    b2c-app-screen-pairing-your-iphone-step-5-confirm

  • > Installation af Oticon RemoteCare App på iPhone eller iPad

    1: Gå ind i App Store og søg efter Oticon RemoteCare.

     

    2: Tryk på HENT på Oticon RemoteCare App.

     

    b2c-app-screens-download-app

     

    3: Installer appen.

     

    4: Åbn appen.

  • > Installation af Oticon RemoteCare App på Android

    1: Åbn Google Play Butik og søg efter Oticon RemoteCare.

     

     2: Tryk på 'Installer' på Oticon RemoteCare App.

     

     

    remotecare_install-app-01_oti-topbar_android

    3: Følg vejledningen på skærmen for at installere appen.

     

    4: Åbn appen.

  • > Opsætning af konto på iPhone eller iPad

    Din hørespecialist kan have hjulpet dig med at oprette en konto. Men hvis du har brug for at oprette en konto, skal du følge disse 13 trin:

     

    1: Åbn appen.

     

     2: Tillad adgang til kameraet og mikrofonen på din iPhone eller iPad.

     

    b2c-app-screen-allow-camera 

     

    3: Vælg 'OPRET KONTO'.

     

    4: Indtast din e-mailadresse og klik på 'FORTSÆT'.

     

    b2c-app-screen-create-account

     

    5: Gå til din e-mailindbakke.

     

    b2c-app-screen-verify-email

     

    6. I din e-mailindbakke skal du åbne e-mailen fra Oticon. Klik: 'Færdiggør din konto'.

     

    b2c-app-screen-email

     

    7. Opret en adgangskode.

    Opret en adgangskode som følger de kriterier, appen foreskriver. Du skal bruge adgangskoden, når du opretter forbindelse til RemoteCare-aftaler.

     

    8. Bekræft din adgangskode ved at indtaste den igen i det andet felt.

     

    9. Opret et 'Displaynavn'.

     

    10. Klik på 'OPRET'.

     

    11. Gå tilbage til Oticon RemoteCare App

     

    12. Klik på OK, hvis det er relevant.

     

    13. Klik på 'Log ind'.


     

  • > Opsætning af en konto på Android

    Din hørespecialist kan have hjulpet dig med at oprette en konto. Men hvis du har brug for at oprette en konto, skal du følge disse 13 trin:

     

    1: Åbn appen.

     

     2: Tillad adgang til lokalisering, kamera og mikrofon på din Android.

     

    remotecare_allow-remotecare_oti-topbar_android 

     

    3: Vælg 'OPRET KONTO'.

     

    remotecare_welcome-to-remotecare_oti-topbar_android

     

    4: Indtast din e-mailadresse og klik på 'FORTSÆT'.

     

    remotecare_create-account_oti-topbar_android

     

    5: Gå til din e-mailindbakke.

     

    remotecare_verify-email-adress_oti-topbar_android

     

    6. I din e-mailindbakke skal du åbne e-mailen fra Oticon. Klik: 'Afslut din konto'.

     

    remotecare_welcome-to-oticon-remotecare_oti-topbar_android

     

    7. Opret en adgangskode

    Opret en adgangskode som følger de kriterier, appen foreskriver. Du skal bruge adgangskoden, når du opretter forbindelse til Oticon RemoteCare-konsultationer.

     

    8. Bekræft din adgangskode ved at indtaste den igen i det andet felt.

     

    9. Opret et 'Displaynavn'.

     

    10. Klik på 'OPRET'.

     

    11. Gå tilbage til Oticon RemoteCare App

     

    12. Klik på OK, hvis det er relevant.

     

    13. Klik på 'Log ind'.


     

  • > Checkliste - Før du begynder

    Husk:

     

    • Tilslut din iPhone eller iPad til en strømkilde eller sørg for, at din iPhone eller iPad er fuldt opladet.

     

    • Sørg for, at Bluetooth er aktiveret.

     

    • Sørg for, at batterierne til dine høreapparater er fuldt opladet.

    Isæt nye batterier.

    Hvis du bruger genopladelige høreapparater, skal du sørge for, at de er opladet. Hav opladeren ved hånden.

    Bemærk: Dine høreapparater skal have nye batterier eller være fuldt opladet for at sikre, at den potentielle finjustering bliver afsluttet.

     

    • Sørg for, at høreapparaterne (hvis det er relevant, både V og H) er parret med iPhone eller iPad (efter genstart af høreapparaterne er parring/tilslutning aktiveret i 3 minutter)

     

    • Sørg for en stabil internetforbindelse (anbefalet minimumshastighed er 1/1 Mbit/s).

     

     

    Yderligere krav til Android:

     

    • Sørg for, at du har givet tilladelse til lokalisering - ellers er høreapparaterne ikke synlige

  • > Vigtige ting at huske under konsultationen

    Under sessionen skal følgende undgås:


    • At flytte dine høreapparater mere end 5 meter væk fra din iPhone, iPad eller Android

     

    • At slukke høreapparaterne (ved at åbne batteriskuffen)

     

    • at slukke for Bluetooth® på din iPhone, iPad eller Android

     

    • At aktivere flytilstand på din iPhone, iPad, Android eller på dine høreapparater (langt tryk på knappen)

     

    • at slukke din iPhone, iPad eller Android

     

    • at skifte mellem Wi-Fi og mobildata

     

    • At afslutte Oticon RemoteCare App eller skifte til en anden app

     

    • at aktivere strømsparetilstand

  • > Start din første konsultation iPhone eller iPad

    Genstart din iPhone eller iPad før din konsultation for at opnå det bedste resultat. Følg derefter disse 8 trin:

     


    1: Åbn RemoteCare App på din iPhone eller iPad og følg vejledningen i appen.

     

    2: Hvis appen beder dig om at parre dine høreapparater med din iPhone eller iPad, skal du følge instruktionerne i appen.

     

    3: Log ind på din aftale med din e-mailadresse og adgangskode og klik derefter på 'LOG IND'.

     

    4: Klik på 'MIN AFTALE'.

     

    Data og Privatliv*

    Læs vores privatlivspolitik. Klik på 'Accepter' for at aktivere tjenesterne i Oticon RemoteCare App.

    * Vises kun hvis det er relevant

     

    b2c-app-screen-data-privacy

     

    5: Tjek batterierne.

    Hvis batterierne til dine høreapparater ikke er nye, skal du isætte nye batterier.

    Hvis du anvender genopladelige høreapparater, skal du sørge for, at de er opladet og have opladeren ved hånden.

    Bemærk: Dine høreapparater skal have nye batterier eller være fuldt opladet for at sikre, at den potentielle finjustering bliver afsluttet.

     

    Fortsæt ved at klikke på 'JEG FORSTÅR'.

     

    b2c-app-screen-check-batteries

     

    6: Vent, mens appen opretter forbindelse til dine høreapparater.

     

    7: Klik på 'Start konsultation' for at komme ind i det virtuelle venteværelse og starte din konsultation med hørespecialisten.

     

    b2c-app-screen-wait-for-audiologist

     

    8: Vent på, at hørespecialisten kommer ind i det virtuelle venteværelse og starter konsultationen.

     

    Når hørespecialisten ankommer til konsultationen, vises han eller hun på din skærm. Under aftalen er det muligt at tænde og slukke for dit eget kamera, slå din egen lyd til og fra samt skrive tekstbeskeder til hørespecialisten.

     

    Når hørespecialisten etablerer en fjernforbindelse til dine høreapparater, bliver grafikken grøn.

     

    b2c-app-screens-connected-successfully

     

    Når hørespecialisten uploader nye indstillinger til dine høreapparater, bliver grafikken orange.

     

    b2c-app-screen-uploading

     

    Når de nye indstillinger er blevet gemt på dine høreapparater, bliver grafikken grøn igen.

     

    b2c-app-screens-completed

     

    Når du og hørespecialisten er enige om at afslutte aftalen, genstarter hørespecialisten høreapparaterne ved at slukke og tænde for dem igen.

     

    Din hørespecialist vil afslutte konsultationen, og meddelelsen "Konsultation afsluttet" vises på skærmen. Du kan nu begynde at bruge dine høreapparater.

  • > Start din første konsultation på Android

    Genstart din Android før din konsultation for at opnå det bedste resultat. Følg derefter disse 10 trin:

     


    1: Åbn RemoteCare App på Android og følg vejledningen i appen.

     

    2: Log ind på din aftale med din e-mailadresse og adgangskode og klik derefter på 'LOG IND'.

     

    3: Klik på 'MIN AFTALE'.

     

    Data og Privatliv*

    Læs vores privatlivspolitik. Klik på 'Accepter' for at aktivere tjenesterne i Oticon RemoteCare App.

    * Vises kun hvis det er relevant

     

    remotecare_data-and-privacy_oti-topbar_android

     

    4: Hvis appen beder dig om at parre dine høreapparater med din Android-enhed, skal du følge instruktionerne i appen.

     

    5: Tjek batterierne.

    Hvis batterierne til dine høreapparater ikke er nye, skal du isætte nye batterier.

    Hvis du anvender genopladelige høreapparater, skal du sørge for, at de er opladet og have opladeren ved hånden.

    Bemærk: Dine høreapparater skal have nye batterier eller være fuldt opladet for at sikre, at den potentielle finjustering bliver afsluttet.

     

    Fortsæt ved at klikke på 'JEG FORSTÅR'.

     

    remotecare_check-batteries_oti-topbar_android

     

    6: Sådan forberedes høreapparaterne

     

    remotecare_preparing-hearing-aids_oti-topbar_android

     

    7: Når dine høreapparater er blevet detekteret (hvis det er relevant, både V og H), skal du klikke på 'PARRING'.

     

    remotecare_available-hearing-aids_-oti-topbar_android

     

    8: Vent, mens appen opretter forbindelse til dine høreapparater.

     

    9: Klik på 'Start konsultation' for at komme ind i det virtuelle venteværelse og starte din konsultation med hørespecialisten.

     

    10: Vent på, at hørespecialisten kommer ind i det virtuelle venteværelse og starter konsultationen.

     

    remotecare_waiting-for-your-audiologist_oti-topbar_android

    Når hørespecialisten ankommer til konsultationen, vises han eller hun på din skærm.

    Under aftalen er det muligt at tænde og slukke for dit eget kamera, slå din egen lyd til og fra samt skrive tekstbeskeder til hørespecialisten.

    Når hørespecialisten etablerer en fjernforbindelse til dine høreapparater, bliver grafikken grøn.

     

    remote_assistance_smartphone_remotecare_audiologist-user_screenshot_angj_version_android

     

    Når hørespecialisten uploader nye indstillinger til dine høreapparater, bliver grafikken orange.

     

    remote_assistance_smartphone_remotecare_applying_settings_android

     

    Når de nye indstillinger er blevet gemt på dine høreapparater, bliver grafikken grøn igen.

     

    remote_assistance_smartphone_remotecare_settings_saved_android

     

    Når du og hørespecialisten er enige om at afslutte aftalen, genstarter hørespecialisten høreapparaterne ved at slukke og tænde for dem igen.

     

    Din hørespecialist vil afslutte konsultationen, og meddelelsen "Konsultation afsluttet" vises på skærmen. Du kan nu begynde at bruge dine høreapparater.

  • > Forbindelsesproblemer

    • Følg vejledningen i appen

     

    • Prøv at genoprette forbindelsen

     

    • Kontroller din egen internetforbindelse

     

    Hvis du ikke kan genoprette forbindelsen, skal du kontakte hørespecialisten og lave en ny aftale.

     

    Yderligere krav til Android:

    • Kontroller, at Google Chrome er aktiveret på din Android

  • > Høreapparaterne registreres ikke af appen

    • Sørg for, at Bluetooth er aktiveret.

     

    • Sørg for, at der er sat nye batterier i. Hvis du anvender genopladelige høreapparater, skal du sørge for, at de er opladet. Bemærk: Dine høreapparater skal have nye eller fuldt opladede batterier for at sikre, at den mulige finjustering kan afsluttes.

     

    • Sørg for, at høreapparaterne, (hvis det er relevant, både V og H), er parret med iPhone, iPad eller Android (efter genstart af høreapparaterne er parring/tilslutning aktiveret i 3 minutter).

     

    Yderligere krav til Android:

    • Sørg for, at du har givet tilladelse til lokalisering, ellers vil høreapparaterne ikke være synlige.

  • > Jeg kan kun se mig selv, der er ingen videostreaming fra min hørespecialist

    • Fortæl hørespecialisten, at du ikke kan se ham eller hende. Hørespecialisten vil forsøge at opdatere videoforbindelsen..

     

    • Vent et øjeblik. Normalt bliver videostrømmen genetableret.

     

    • Sørg for, at din iPhone, iPad eller Android ikke er sat på strømsparetilstand

  • > Aftalen sluttede pludselig uden at slutte af med at arrangere en fælles aftale med hørespecialisten

    Prøv at oprette forbindelse til aftalen igen eller ring til din hørespecialist.

  • > Høreapparaterne virker ikke efter en mistet forbindelse til min hørespecialist i løbet af en aftale

    Åbn Oticon RemoteCare App igen og gå til 'Tilslut dine høreapparater'. Appen kontrollerer, om dine høreapparater fungerer. I nogle tilfælde kan Oticon RemoteCare App gå i ’gendannelsestilstand’ og opdatere dit høreapparat med de seneste indstillinger fra din hørespecialist. Følg vejledningen i appen.


    Hvis indstillingerne i dit høreapparat ikke kan genoprettes, skal du følge disse 4 trin:


    1: Kontroller, at Bluetooth er aktiveret.

     

    2: Sørg for, at der er isat nye batterier. Hvis du bruger genopladelige høreapparater, skal du sørge for, at de er opladet.

     

    3: Sørg for, at høreapparaterne (både V og H) er parret med telefonen

    Par din iPhone eller iPad med dine høreapparater

     

    4: Genstart Oticon RemoteCare App, og gå til 'Tilslut dine høreapparater'. Appen kontrollerer, om dine høreapparater fungerer. I nogle tilfælde kan Oticon RemoteCare App gå i ’gendannelsestilstand’ og opdatere dit høreapparat med de seneste indstillinger fra din hørespecialist. Følg vejledningen i appen.

     

    Hvis indstillingerne i dine høreapparater ikke kan genoprettes efter ovenstående trin, skal du kontakte din hørespecialist.

     

    Kunne du ikke finde det svar, du ledte efter?

    Gå til Ofte stillede spørgsmål (FAQ)

  • > Hvad hvis jeg modtager et telefonopkald i løbet af min RemoteCare-konsultation?

    Vi anbefaler, at du afviser alle indkomne telefonopkald under RemoteCare-konsultationen.

     

  • > Hvad hvis min internetforbindelse pludselig går ned?

    Efter en kort afbrydelse (under 30 sekunder) genopretter appen automatisk forbindelse til aftalen.

     

    Efter en længere afbrydelse (over 30 sekunder) skal du manuelt trykke på 'Prøv at genoprette forbindelsen' i appen eller afslutte aftalen.

  • > Under min konsultation gik jeg ud af appen og vendte tilbage til den. Har dette nogen indflydelse?

    Når din app ikke er aktiv, opretholdes forbindelsen med din hørespecialist. Når du vender tilbage til appen, kan du fortsætte aftalen.

  • > Jeg har tekniske problemer, fx er videostreamingen ustabil

    Dette skyldes sandsynligvis en ustabil internetforbindelse. Prøv at gentage konsultationen med en bedre internetforbindelse.