Oticon lancerer nye, bittesmå høreapparater med exceptionel lydkvalitet og som er skræddersyet til den enkelte bruger

15 september 2022

Oticon introducerer verdens første i-øret høreapparat med et indbygget Deep Neural Network. Det nye Oticon Own er et lillebitte høreapparat, som er designet til at imødekomme en moderne og aktiv livsstil. Det indebærer en helt usynlig model*, som er robust med banebrydende teknologi, og som nemt kan tilsluttes mange forskellige enheder. Alt sammen for at give brugerne adgang til mere lyd og hjælp til at håndtere udfordringer i støjende omgivelser.

Smørum, den 15. september, 2022 – Førende producent af høreapparater Oticon introducerer nu et nyt udvalg af diskrete i-øret-apparater, som er designet til at imødekomme de udfordringer, som mange moderne og aktive høreapparatbrugere oplever. Eksempelvis kan disse i-øret-apparater nemmere bruges sammen med briller og mundbind. Disse apparater påvirkes også i mindre grad af vindstøj, som kan være en gene for aktive brugere. De nye Oticon Own i-øret-apparater er skræddersyet til den enkelte, så brugerne fortsat kan gøre de ting, de holder af. Oticon Own er også verdens første i-øret-apparat med et indbygget Deep Neural Network, som har lært at genkende så godt som alle lyde, deres detaljer, og hvordan de ideelt skal lyde. På denne måde kan de støtte hjernen på bedste vis.

Oticon Own: Made for you
Ikke to personer er ens. Vi kommer i alle former og størrelser. Vores livsstil, hobbyer og interesser er forskellige. Oticon Own høreapparater er skræddersyet til den enkelte bruger, og fordi de er så små, takket være nye avancerede teknikker, er det nu muligt for endnu flere brugere at få et i-øretapparater. Ofte foretrækker brugere nemlig, at deres høreapparater er så diskrete som muligt. Oticon Own er Oticons mindste i-øret-modeller til dato, og udover at passe til endnu flere ører er de også usynlige i 9 ud af 10 brugeres ører.

Oticon Own: Stor teknologi gjort lille
Oticon Own er spækket med Oticons BrainHearing™-teknologier, som leverer høj audiologisk ydeevne og støtter den måde, hjernen naturligt arbejder på. Det gør, at brugerne kan opleve en meget mere fyldig lydoplevelse. Oticon Own har verdens første indbyggede Deep Neural Network (DNN), som er trænet med 12 millioner virkelige lydbilleder. Det betyder, at Oticon Own genkender et væld af lyde, deres detaljer, og hvordan de naturligt skal lyde. Udover det indeholder disse høreapparater Oticons Tinnitus SoundSupport™, som er et program til lindring af tinnitus. Mange af Oticon Own-modellerne** er desuden Made for iPhone og også kompatible med udvalgte Android™-enheder*** og tilbyder direkte streaming af høj kvalitet, så brugerne kan nyde deres yndlingsmusik og føre telefonsamtaler via deres høreapparater. Brugere af iPhone og iPad kan endda nyde godt af håndfri kommunikation takket være Apples understøttelse af to-vejskommunikation****.

Thomas Behrens, Vice President i Audiologi hos Oticon, udtaler:
”Det er vores mål nummer ét at hjælpe vores brugere til at leve livet fuldt ud, og vi dedikerer mange ressourcer til at udvikle teknologi, der imødekommer netop det. Vi er stolte af, at vi med Oticon Own har taget et kæmpe skridt, hvad angår teknologi i i-øret-apparater. Vi kan nu tilbyde høreapparatbrugere den mest avancerede Oticon-lyd og mange tilslutningsmuligheder. I Oticon ved vi, at der ikke findes én høreløsning, der passer til alle. Oticon Own er fuldt ud skræddersyet til den enkelte bruger og er en komfortabel høreløsning, der passer perfekt til den moderne livsstil. Idet det næsten er usynligt, er Oticon Own det bedste valg for de brugere, der foretrækker, at deres høreapparater er 100 % skjulte, men stadig ønsker lyd af bedste kvalitet.”

Oticon Own er tilgængeligt i fem kategorier og forskellige farver, som kan matche hårfarve og stil. Læs mere om Oticons nye i-øret-apparater her: https://www.oticon.dk/own

* IIC-modellen er usynlig på 9 ud af 10 brugere

** Oticon Own ITC, ITC HS, ITC FS

*** Kompatible med moderne Android-enheder, der understøtter ASHA (Audio streaming for hearing aids)

**** To-vejs streaming er mulig med iPhone 11 eller senere med iOS 15.2 eller senere og iPad med iPadOS 15.2 eller senere.

Om Oticon
500 millioner mennesker verden over har et høretab. De fleste personer med høretab er 50+, men 8 % er under 18 år. Oticons vision er at skabe en verden, hvor høretab ikke længere en begrænsning. En verden, hvor høreapparater uden problemer bliver en naturlig del af hverdagen og hjælper mennesker med at forstå teknologiens fulde potentiale og samtidigt undgå de negative helbredsmæssige konsekvenser, som et ubehandlet høretab kan have. Oticon udvikler og producerer høreapparater til både voksne og børn og understøtter enhver form for høretab – fra mildt til meget kraftigt. Vi er stolte af at udvikle nogle af de mest innovative høreapparater på markedet. Vi er er en global virksomhed med hovedkvarter i Danmark. Vi er en del af Demant, der har mere end 18.000 medarbejdere og har en omsætning på mere end 18 milliarder danske kroner. Vi ændrer teknologien. Vi ændrer normerne. Vi ændrer liv. Oticon – livsændrende høreteknologi. Se mere på www.oticon.dk