Oticon understreger sin målsætning om at skabe livsændrende teknologi gennem lancering af nyt brandkoncept

5 februar 2020

Med et nyt brandkoncept vil Oticon promovere deres dedikation til livsændrende høreteknologi.

Høreapparatproducenten Oticon har annonceret et nyt brandkoncept, som domineres af en klar og tydelig kommunikationsstrategi, der har til formål at promovere deres dedikation til at levere livsændrende teknologi. Oticon vil sikre sig, at både forbrugere og hørespecialister fuldt ud forstår Oticons engagement i forskning og udvikling af nye teknologiske løsninger, som gør en forskel i folks hverdag.

“Vi er ekstremt stolte af at være et af de stærkeste brands i den globale høreapparatindustri. Det har vi opnået ved konsistent at gøre exceptionelle, teknologiske fremskridt, som går hånd i hånd med de krav, høreapparatbrugerne har,” siger Ole Asboe Jørgensen, President, Oticon Brand, Global. ”Vi har en stor mængde evidens, der bekræfter, hvor effektive Oticons høreapparater er. Det har styrket vores tro på at kommunikere, at den teknologi, vi introducerer, i særdeleshed ændrer den måde, hvorpå høreteknologi virker og er livsændrende for brugere.” 

Oticons nye brandstrategi indeholder fem kernekarakteristikker, som skal drive brandet fremad: ”Vi er åbne og nysgerrige”, ”Vi tænker anderledes med BrainHearing™”, ”Vi er pionerer inden for teknologi”, ”Vi er dedikerede til høreapparatbrugere” og ”Vi er engagerede i hørespecialisternes arbejde”.

”Vores mission er at udvikle os i takt med, at verden forandrer sig. På den måde er vi altid forberedt på fremtiden, og forestillingen om en verden, hvor høretab ikke er en begrænsning, står klarere,” siger Ole Asboe Jørgensen. ”Vi træder nu ind i en æra af en aldrende global befolkning, og de moderne ældre bliver mere og mere trygge ved teknologi, idet de benytter sig af løsninger, der kan hjælpe dem med at leve livet fuldt ud. Det betyder, at det aldrig har været mere relevant at promovere vores rolle som livsændrende innovatør inden for høreteknologi, idet vi fortsætter med at være foregangsmand for nye løsninger, der kan imødekomme det konstant udviklende behov, som nutidens høreapparatbrugere har.”

For mere information om Oticon, besøg www.oticon.dk og den nye brandplatform www.oticon.dk/about


Om Oticon

500 millioner mennesker verden over har et høretab. De fleste personer med høretab er 50+, men 8 % er under 18 år. Oticons vision er at skabe en verden, hvor høretab ikke længere en begrænsning. En verden, hvor høreapparater uden problemer bliver en naturlig del af hverdagen og hjælper mennesker med at forstå teknologiens fulde potentiale og samtidigt undgå de negative helbredsmæssige konsekvenser, som et ubehandlet høretab kan have. Oticon udvikler og producerer høreapparater til både voksne og børn og understøtter enhver form for høretab – fra mildt til meget kraftigt. Vi er stolte af at udvikle nogle af de mest innovative høreapparater på markedet. Vi er er en global virksomhed med hovedkvarter i Danmark. Vi er en del af Demant, der har mere end 15.000 medarbejdere og har en omsætning på mere end 14 milliarder danske kroner. Vi ændrer teknologien. Vi ændrer normerne. Vi ændrer liv. Oticon – livsændrende høreteknologi. www.oticon.dk.


Kontakt:

Katrine Hertz Østergaard, Sr. Director, Communications & Digital Channels, Oticon, e-mail: khos@oticon.com, telefon: +45 20952530