Det nye Oticon Opn S™ giver mennesker med høretab mulighed for at opnå en taleforståelse på niveau med normalthørendes

19 februar 2019

Yderligere forbedringer i taleforståelse og lytteanstrengelse giver nye muligheder
Virksomheden, der introducerede verdens første
høreapparat med forbindelse til internettet, introducerer nu et nyt høreapparat, der giver mennesker med høretab mulighed for at opnå taleforståelse på niveau med normalthørendesi. Det nye Oticon Opn S™ giver mennesker med høretab mulighed for at deltage i begivenheder i støjende omgivelser som fx på restauranter eller i store selskaber. Med Oticon Opn S™ siger man også farvel til feedback1, også kendt som de generende hyletoner, som brugere af høreapparater ofte oplever, og åbner op for alle de tilslutningsmuligheder, som gør livet nemmere, og som Oticon er kendt for.

Med det banebrydende høreapparat Oticon Opn sagde Oticon farvel til traditionel høreapparatteknologi og introducerede en bedre måde til at hjælpe mennesker med høretab i støjende omgivelser, som blev kaldt ’den åbne lydoplevelse’. Nu kommer Oticon med yderligere forbedringer i forhold til taleforståelse og lytteanstrengelse med det nye Oticon Opn S™ii, der giver mennesker med høretab mulighed for at opnå taleforståelse i støjende omgivelser på niveau med normalthørendes. Opn S™ kan faktisk forsyne hjernen med op til 30 % flere tale-cuesiii. Oticon Opn S™ giver også mulighed for at bruge den nye OpenSound Booster™ via appen Oticon ON, så brugeren meget nemt kan vælge at give lyden et boost, når der er behov for det.

OpenSound Optimizer™ i Opn S™ eliminerer1 feedback
Alle har højst sandsynligt oplevet akustisk feedback, eksempelvis når en mikrofon kommer for tæt på højttalerne til en koncert. Men for brugere af høreapparater kan en simpel handling som et kram forårsage denne skingre lyd. Denne velkendte og irriterende ulempe ved høreapparater, som selv folk, der ikke bruger høreapparater, kender til, elimineres1 af Oticons nye banebrydende
OpenSound Optimizer™ i Opn S™ iv.

“Fester, familiemiddage og restaurantbesøg kan være ekstremt skræmmende, når du har et høretab,” siger Ole Asboe Jørgensen, President, Oticon Brand, Global. ”Baggrundsstøj og flere, der taler, gør det svært at følge med i samtalen, og mange vil helst undgå disse situationer. Vi er ekstremt glade for at kunne fortælle, at brugere med ukompliceret høretab med Oticon Opn S™ kan opnå en taleforståelse i vanskelige lyttemiljøer på niveau med normalthørendes. Vi ved, at dette vil gøre en kæmpe forskel for brugernes liv, og uden risikoen for feedback kan brugerne føle sig trygge ved at bruge deres høreapparater.”

For mere information om Oticon, besøg: www.oticon.dk

500 millioner mennesker verden over lider af høretab. De fleste personer med høretab er 50+, men 8 % er under 18 år. Det er Oticons ambition, at vores kunder – høreklinikker verden over – foretrækker vores produkter til mennesker med høretab. Baseret på passion, dedikation og professionel ekspertise designer Oticon høreapparater til både børn og voksne, som er egnet til alle typer høretab – fra milde til kraftige. Oticons er blandt de mest innovative på markedet. Med hovedkvarter i Danmark er vi et globalt selskab og en del af William Demant Group med mere end 13.000 medarbejdere og en omsætning på over 13 milliarder danske kroner. Se mere på www.oticon.dk.

Kontakt:

Katrine Hertz Østergaard, Sr. Director, Communications & Digital Channels, Oticon, email: khos@oticon.com, telefon: +45 20952530

1 For anbefalede tilpasninger i henhold til “best practice”

i “For people with uncomplicated hearing loss”, Juul Jensen 2017, Oticon Whitepaper

i“For people with uncomplicated hearing loss”, Juul Jensen 2017, Oticon Whitepaper

ii Juul Jensen 2019, Oticon Whitepaper, Oticon Opn S 1

iii Speech intelligibility index, ANSI S3.5