Oticon Siya - et høreapparat i basissegmentet med fremragende lydkvalitet og gode tilslutningsmuligheder

20 august 2018

Et kvantespring for hele basissegmentet: Oticon Siya tilbyder en kombination af fremragende lydkvalitet og et omfattende udvalg af modeller og tilbehør

Oticon, førende inden for avanceret audiologi og høreapparatteknologi, har introduceret et nyt og kraftfuldt, og dog økonomisk fordelagtigt, høreapparat. Oticon Siya tilbyder livsforbedrende teknologier i et høreapparat med fremragende lydkvalitet, som ikke tidligere er set i basissegmentet. Særligt interessant er desuden, at Oticon Siya er et apparat, der har samme forbindelsesmuligheder via internettet, som premium-apparatet Oticon Opn™. Dermed er Siya verdens første høreapparat i basissegmentet med 2.4GHz Bluetooth® low energy-teknologi.

50 gange hurtigere lydprocessering

Det nye Oticon Siya giver først og fremmest en fremragende lydoplevelse for brugere af høreapparater i basissegmentet. Aldrig har et Oticon-apparat i basissegmentet omfattet så mange avancerede audiologiske egenskaber og innovativ teknologi. Baseret på Oticons ultrahurtige platform Velox™ foregår lydprocesseringen i Oticon Siya 50 gange hurtigere end nogensinde før i basissegmentet*, og med hurtig kompression og forstærkning vil brugeren have hørbarhed i et bredere lydspektrum end tidligere muligt med deres høretab.

Nem tilslutning til teknologi i hverdagen

Med Oticon Siya kan flere mennesker få forbindelse til teknologi i hverdagen. Oticon Siya er det første høreapparat i basissegmentet med tilslutningsmuligheder til enhver moderne smartphone via 2.4GHz Bluetooth® Low Energy. Dertil er Siya fuldt kompatibel med Oticons ConnectClip, som gør, at Siya kan bruges som et trådløst headset til smartphone, tablet og computer.

Herudover er dette det første høreapparat i basiskategorien, som giver brugerne uendelige tilslutningsmuligheder via til internettet. Ved at bruge appen Oticon ON, som linker Oticon Siya til IFTTT-netværket (If This Then That), kan brugerne oprette forbindelse til smarte internetforbundne enheder og services, hvilket i sidste ende gør hverdagen nemmere. Takket være forbindelsen til internettet kan brugere af Oticon Siya også have gavn af det nye HearingFitness™ i appen Oticon ON. Denne nye tracking-funktion hjælper brugerne at få mest mulig gavn af deres høreapparater ved hjælp af gode råd og opmuntring til, hvordan man kan udnytte hørelsen bedre og/eller beskytte den, samt hvad hørelsen kan betyde for brugernes generelle sundhed.

”Alle skal have glæde af øgede tilslutningsmuligheder”

“Hvor vores banebrydende teknologi for en åben lydoplevelse kun fås eksklusivt i premium-apparatet Oticon Opn, tilbyder Oticon Siya en række avancerede egenskaber så som omfattende tilslutningsmuligheder, der kan forbedre livet for mennesker med høretab,” siger Ole Asboe Jørgensen, direktør for Oticon. “Indtil nu har tilslutning til moderne smartphones via 2.4GHz Bluetooth® Low Energy været forbeholdt Opn. Vi mener, at alle høreapparatbrugere i dag bør kunne få tilslutningsmuligheder på dette niveau, og det er derfor, vi er særligt glade for at kunne tilbyde dette til brugerne af vores nye høreapparater i basissegmentet. Dette, samt den fremragende lydoplevelse, som Siya-brugere får, er kun ét skridt af mange for at sikre, at høreapparater i basissegmentet få det bedste ud af enhver situation.”

Et bredt udvalg af modeller, herunder Oticons mindste nogensinde

Oticon Siya fås i et stort udvalg af modeller og kan tilpasses, så det opfylder den enkelt brugers individuelle behov og præferencer. Udvalget af modeller dækker over i-øret-apparater og bag-øret-apparater, inklusiv Oticons mindste høreapparatmodel nogensinde. Få mere information om den nye høreapparatfamilie Oticon Siya på www.oticon.dk.

* Sammenlignet med Oticons platform Inium Sense

500 millioner mennesker verden over lider af høretab. Det er Oticons ambition, at vores kunder – høreklinikker i hele verden - foretrækker at bruge vores produkter til mennesker med nedsat hørelse. Gennemsnitsalderen for personer med høretab er 50+, men 8 % er under 18 år. Baseret på passion, dedikation og professionel ekspertise designer Oticon høreapparater til både børn og voksne, som er egnet til alle typer høretab – fra milde til kraftige. Oticons er blandt de mest innovative på markedet.

Se mere på www.oticon.dk

Kontakt: