Oticon udnævner Ole Asboe Jørgensen til ny President for Oticon Brand, Global

27 juni 2017

Høreapparatproducenten Oticon annoncerer, at Ole Asboe Jørgensen bliver ny President for Oticon Brand, Global. CEO & President for William Demant Group, Søren Nielsen, overlader dermed det globale-ansvar for Oticon-brandet til Ole Asboe Jørgensen, der i dag er vice president, Global Sales & Marketing, i Oticon. Ole Asboe Jørgensen er blevet forfremmet til President efter 8½ år i Oticon, hvor han har været en væsentlig del af Oticon, som er en del af William Demant Group.

Ole Asboe Jørgensen er udnævnt til President for yderligere at styrke Oticons leverancer efter den succesrige globale lancering af verdens første internetforbudne høreapparat, Oticon Opn™, som har modtaget flere priser og anerkendelse verden over for innovation, design og for den revolutionerende åbne lydoplevelse, Open Sound Experience.

President og CEO i William Demant Group, Søren Nielsen siger om udnævnelsen af Ole Asboe Jørgensen:

“Ole Asboe Jørgensen skal lede Oticon til næste trin i den succesfulde rejse, og stå i spidsen for Oticons prisvindende produkt-portfolio, heriblandt det revolutionerende Oticon Opn-høreapparat. Ole Asboe Jørgensen har spillet en central rolle i Oticons succes de seneste år, og vil fortsætte væksten af både brand og forretning for at sikre, at Oticon forbliver ledende inden for høreomsorg. Jeg ser meget frem til at arbejde sammen med Ole i hans nye rolle.”

Den ny President, Oticon Brand, Global, Ole Asboe Jørgensen siger om sin nye stilling:

“Jeg er både stolt og beæret over at have fået denne spændende mulighed for at lede det mest dedikerede, motiverede og erfarne hold i høreapparatsindustrien. Takket være konstant fornyelse og evne til at reagere på kundernes behov er Oticon førende inden for høreapparatteknologi. Jeg ser meget frem til at fastholde vores momentum og dermed fortsætte med at levere avancerede høreapparatsløsninger, der kan gøre en mærkbar forskel i menneskers liv.“

Ole Asboe Jørgensen har mere end 20 års ledererfaring inden for medico-industrien og reklamebranchen, og begyndte i Oticon i 2009 som en del af et nyt lederteam med ansvaret for global markedsføring af Oticon-brandet. I 2011 blev Ole Asboe Jørgensen forfremmet til Vice President of Product Development and Marketing, hvilket betød, at han også blev overordnet ansvarlig for Oticons produktudvikling. I 2013 blev han Vice President of Oticon Sales and Marketing, og har de sidste fire år således været ansvarlig for Oticons globale salg og markedsføring, globale salgsmodeller og -systemer samt produktudvikling.

Mere information

Om Oticon

500 millioner mennesker i verden har et høretab. Størstedelen er over 50 år, mens otte procent er under 18 år. Det er Oticons ambition, at vores kunder – høreklinikker i hele verden – foretrækker at bruge vores produkter i behandlingen af mennesker med høretab. Gennem passion, dedikation og professionel ekspertise udvikler og fremstiller Oticon høreapparater for både børn og voksne. Vi tilbyder behandling af alle former for høretab – større som mindre – og vi er stolte af at udvikle nogle af de mest innovative høreapparater på markedet. Oticon er del af William Demant Holding Group, som har mere end 11.000 ansatte og omsætter for mere end 10 milliarder kroner om året.

For yderligere informationer kontakt:

Katrine Hertz Østergaard, Sr. Director, Communications & Digital Channels, Oticon, email: khos@oticon.com, telefon: 2095 2530