Hvorfor viser Companion App kun ét høreapparat?
Find ud af, hvorfor Oticon Companion kun kan vise ét høreapparat, og hvordan du løser problemet.
Før du går i gang
Download Oticon Companion
Sørg for, at du har den nyeste version af Oticon Companion.

Et af dine høreapparater kan være frakoblet
Her er nogle tips, der kan hjælpe dig med at tilslutte dine høreapparater igen.
Prøv at slå Bluetooth® til og fra på din telefon
Gå ind i > Indstillinger.
Slå Bluetooth fra og til igen.
Tjek, at begge høreapparater er parret med din telefon
Dine høreapparater har muligvis brug for en firmwareopdatering.
Hvad er firmware?
Firmware er indbygget software, der styrer minicomputeren i hvert af dine høreapparater. Firmwaren skal af og til opdateres, da vi hele tiden udvikler og forbedrer den.
Sådan tjekker du firmwaren i dine høreapparater
Du kan bruge Oticon Companion til at tjekke firmwareversionen på hvert af dine høreapparater. Da du kun kan se ét høreapparat i appen, skal du parre dem ét ad gangen.
Først skal du kontrollere høreapparatets firmwareversion, som du kan se i appen.
Tryk på den nederste menu 'Høreapparater'.
Tryk på Høreapparatindstillinger.
Tryk på Oplysninger om høreapparaterne.
Sluk derefter for høreapparatet, og luk appen.
Genstart derefter dit andet høreapparat og åbn Oticon Companion igen, og gentag derefter ovenstående trin.
Alternativt kan du kontakte din hørespecialist, hvis dine høreapparater har forskellig firmware. De vil kunne se det i deres software til tilpasning af høreapparater. Hvis dine høreapparater har forskellige firmwareversioner, vil din hørespecialist opdatere dem begge til den nyeste version.
Forskellige versioner af firmware på hvert høreapparat
Hvis dit højre og venstre høreapparat har forskellige firmwareversioner, kan det være svært at parre begge høreapparater med appen.
Hvorfor skulle firmwaren på to høreapparater være forskellig?
Det kan ske, hvis kun et af dine høreapparater sendes til service, eller hvis kun et af høreapparaterne fornyes. I dette tilfælde er det kun ét høreapparat, der opdateres.
Du kan have forskellige høreapparatmodeller til hvert øre
Hvis du har forskellige typer høreapparater til hvert af dine ører, kan du ikke parre Oticon Companion med begge dine høreapparater.
Det skyldes, at appen kun kan parres med ét sæt høreapparater, og hvis højre høreapparatmodel er forskellig fra den venstre, behandles de som to separate høreapparater.
Du kan have mere end én iOS-enhed parret med dine høreapparater
Hvis du har flere iOS-enheder parret med dine høreapparater, fx en iPhone og en iPad, kan det give problemer.
Du kan finde ud af mere og se, hvordan du løser eventuelle problemer her.
Du kan have en CROS-sender for ensidig døvhed
Hvis et af dine høreapparater er en CROS-sender i stedet for et høreapparat, kan du ikke forbinde det til Oticon Companion, fordi CROS-sendere ikke har Bluetooth-teknologi.
CROS-sendere er til personer med ensidig døvhed, også kendt som unilateralt høretab. De fungerer som mikrofoner på det øre, hvor du ikke kan høre noget, og sender lyden over til høreapparatet på dit andet øre.
Dine høreapparater kan være tilpasset monauralt
Hvis du har et almindeligt (binauralt tilpasset) sæt høreapparater, og et af dine høreapparater bliver væk eller går i stykker, vil appen blive ved med at søge efter det manglende høreapparat.
Hvis du vil fortsætte med at bruge dit ene tilbageværende høreapparat med appen, skal du bede din hørespecialist om at tilpasse dit ene tilbageværende høreapparat som et "monauralt sæt", så det kan parres med appen.
Når du får det andet høreapparat igen, skal de to høreapparater tilpasses igen som et binauralt sæt. Hvis dette ikke sker, vil dine høreapparater være tilpasses monauralt (dvs. de taler ikke sammen). Det betyder, at de vil blive behandlet hver for sig. Da kun ét sæt høreapparater kan parres med appen, vil det derfor ikke være muligt at parre begge høreapparater på samme tid.
For at løse dette problem kan du bede din hørespecialist om at tilpasse dine høreapparater som et binauralt sæt.