Hvorfor kan jeg ikke streame lyd fra min Android-enhed til mine høreapparater?
Læs mere om, hvordan Android-enheder kan streame lyd til forskellige typer høreapparater.
Før du går i gang
Streaming af lyd afhænger af dine høreapparater og din Android-enhed.
Vores nyeste høreapparater kan streame lyd direkte og foretage håndfrie opkald via Bluetooth® LE Audio med Android-enheder, der også understøtter denne teknologi. Hvis dine høreapparater understøtter LE Audio, men din enhed ikke gør, skal du bruge en Easy LE Adapter til at streame lyd fra din enhed.
Mange af vores andre høreapparater, der understøtter Bluetooth-teknologi, kan streame lyd direkte på Android-enheder med ASHA-teknologi (Android Streaming for Hearing Aids). Hvis dine høreapparater understøtter Bluetooth, men din Android-enhed ikke understøtter ASHA, kan du bruge en ConnectClip til at aktivere direkte streaming og håndfri kommunikation på dine høreapparater.
Kompatibilitetsguide
Se, hvilke Android-enheder der kan streame lyd til dine høreapparater, og hvilke der skal bruge enten en Easy LE Adapter eller en ConnectClip for at streame lyd
Sådan streamer du lyd fra din Android-enhed
Find ud af, om du skal bruge en Easy LE Adapter eller ConnectClip, eller om din Android-enhed understøtter direkte streaming med LE Audio eller ASHA
Par din Android-enhed med dine høreapparater
Når du har parret din Android-enhed med dine høreapparater, kan du begynde at streame lyd til dem
Fejlfinding
Forbindelsesproblemer mellem høreapparater og andre enheder kan forekomme og kan være frustrerende og hæmme nydelsen af problemfri lydoplevelser. Her er nogle typiske løsninger, som kan hjælpe dig med at løse problemer, når du streamer med dine høreapparater og din Android-enhed:
Hold enhederne tæt på hinanden: Jo tættere din telefon er på dine høreapparater, jo stærkere bliver Bluetooth-signalet. Hvis du oplever problemer, mens telefonen ligger i lommen, kan du prøve at vende telefonen om, så opladningsporten vender opad.
Genstart Bluetooth: Enten alene eller under et lyd-/videoopkald. Det kan hjælpe med at løse en defekt forbindelse eller lydinterferens.
Genstart dit lyd-/videoopkald eller din app: Hvis du oplever ekko eller lydforvrængning, kan det hjælpe at genstarte dit lyd-/videoopkald eller den app, du bruger, for at løse problemet.
Slå Bluetooth fra på enheder, der ikke bruges i øjeblikket: Hvis du afbryder forbindelsen til unødvendige enheder, som du ikke ønsker at streame lyd fra i øjeblikket, kan det afhjælpe overbelastning af Bluetooth.
Slå flytilstand til og fra: Hvis du slår flytilstand til, kan det også hjælpe med at opdatere Bluetooth og reparere en defekt forbindelse.
Genstart din enhed: Genstart kan ofte løse mindre problemer, der kan forstyrre forbindelsen, og rydde ubrugte data, der er akkumuleret på telefonen over tid.
Par dine høreapparater igen: Fjern parringen af dine høreapparater fra listen over Bluetooth-enheder i Bluetooth-indstillingerne, og par dine høreapparater igen.